Ücretsiz Üye Ol ve Kripto Para Kazan

Earn Free Bitcoin

Farsça Öğrenmek İster Misiniz?


Merhaba değerli okurlarımız, başlıktan da anlayacağınız üzere bu yazımda size Farsça öğretimi hakkında bilgiler sunacağım.

Bildiğiniz üzere Farsça; İran, Azerbaycan, Pakistan ve Afganistan başta olmak üzere birçok ülkede kullanılmakta ve gün geçtikçe  kullanım alanı artmaktadır. Günümüzde insanlara yabancı dil olarak sadece İngilizce yetmemektedir, bunun yanında ikinci hatta üçüncü dil bilmek bize çok büyük avantajlar sunmaktadır. Bu nedenle ben de Farsça öğrenmek isteyenler için bu yazımda birkaç öneri sunacağım ve ilerleyen yazılarımda önerilerime devam edeceğim.


Geçen günlerde İngilizce öğrenimi ile ilgili bir yazı yazmıştım, okuyanlar hatırlayacaktır. Okumayanlar da buradan ulaşabilir. O yazımda hikayeler önermiştim, aynı şekilde bu yazımda da size başlangıç düzeyi Farsça hikayeler önereceğim.

Başlangıç düzeyi Farsça hikayelerimiz pdf halinde olup 30 sayfadan oluşmaktadır. Her sayfada kısa bir hikaye bulunmakta ve hikayelerin altında da soruları yer almaktadır. 30 hikaye 30 farklı konu hakkında hazırlanarak değişik cümle kalıpları ve değişik kelimeler ile sizi sıkmadan Farsça öğretimi sağlıyor. Hikayelerde sık kullanılan sözcükler Farsça'nın temel sözcükleri olarak karşımıza çıkıyor ve Farsça öğrenmeye yeni başlayanlar için kelime ezberi açısından da çok faydalı oluyor. Bizzat bu hikayeleri okuyup bitirmiş birisi olarak Farsça öğrenme sürecinde çok faydasını gördüm.

Başlangıç Düzeyi Farsça Hikayeler Pdf'sinin İlk Hikayesi
Hikayelerin linkini altta vereceğim ama siz hikayelere göz atmadan önce değinmek istediğim birkaç nokta daha var. Bu hikayelerin size fayda sağlayabilmesi için öncelikle Farsça alfabeye ve Farsça'nın temel gramer kurallarına aşina olmanız gerekmektedir. Farsça gramer ve dil bilgisi konusunda da ilerleyen günlerde size kaynaklar sunacağım ama bir dile direk yoğun gramer ile başlamayı doğru bulmadığım için ilk olarak kolay hikayeler önermek istedim.

Önereceğim hikayeleri sözlük yardımıyla çevirmeye ve cümleleri anlamaya çalışın, bilmediğiniz kelimeleri sözlükten bakarak anlamlarıyla birlikte defterinize not almanız o sözcüğü kavramanıza yardımcı olacaktır ve aynı sözcük tekrar karşınıza çıktığında rahatlıkla bulmanıza olanak sağlayacaktır. Ben bu şekilde çalıştım ve çok faydasını gördüm, umarım size de fayda sağlar.

Her bir hikayeyi bu şekilde okuyup anladıktan sonra hikayelerin hemen altında bulunan soruları çözebilirsiniz, bu sorular sizi zorlamayacak düzeyde kolay sorulardır. Soruları cevaplamak hikayeyi anlayıp anlamadığınızı kontrol etmenize olanak sağlarken aynı zamanda Farsça dilinin soru kalıplarını görmenize de yardımcı olacaktır.

Farsça öğrenmek istiyorsan bu hikayeleri "Denemen Lazım" diyorum :)  Benim söyleyeceklerim bu kadar bunlar dışında sormak istediğiniz bir şey olursa yorum kısmında sorabilirsiniz, önerileriniz olursa onları da büyük bir zevkle dinlemek isterim. Hikayelerin linkini buraya bırakıyorum, hepinize iyi çalışmalar diliyorum, sağlıcakla kalın :)


2 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.